mm.jpg

Un film pariu

MARCELA MOTOC

“Un pariu. Un film pariu. Fără altă răsplată decât o confirmare dată de noi, nouă. Ca toate lucrurile valoroase, n-are corespondent în material. O idee. O perspectivă pe dos. Nu cea a victimei, am tot văzut-o. Cea a vinovatului. A posibilului vinovat. A celui care se trezește la răscruce cu culpa.


Încotro? Și aici intervine lupta. Și nu-i o luptă oarecare. E o luptă cu sinele. Cu ideile. Cu soluțiile. Cu păcatul. Cu corupția subtilă. Peștele de la cap se împute. 


Am ales un cap. Și nu l-am lăsat să putrezească.”

Articolul 22_ro_scurtmetraj_poster.png

Rezumat Tulburată de un caz de corupție la care lucrează, o judecătoare începe să-și pună la îndoială căile. Un moment care îi amintește de Articolul 22 din Codul de Procedură Civilă „Rolul judecătorului în aflarea adevărului”.

 

Despre "Articolul 22" este un film de scurtmetraj de 5 minute pe care l-am scris, regizat și produs în cadrul unei competiții de filme educaționale organizată de autoritățile române pentru Ziua Internațională Anticorupție. (Vezi cum a fost la filmări)

 

 

Festivaluri Filmul "Articolul 22" a fost selectat in cadrul IPIFF Ediția a XV-a - Festivalul INDIE al Producătorilor de Film Independenți din România la categoria "Best Producer for a short film" (Cel mai bun producător de film de scurt metraj). 

Susține dezvoltarea acestui concept vizionând filmul pentru 3,88$ pe Vimeo on Demand. 

Un film despre mecanica adevărului

GEORGIA MIHALCEA

Orizontul pe care am vrut să-l indic prin acest film este unul care ne arată (care mie mi-a arătat în viață) că modul în care un judecător și-a asumat să gândească, să fie și să facă lucrurile este același mod în care și noi ceilalți ar trebui să fim dacă ne dorim o viață liniștită și împlinită.


"Articolul 22" are în spatele și în rădăcina lui ceea ce eu am simțit din propriile experiențe, în România și ca emigrant în alte părți, că mama corupției sau antidotul corupției într-o țară este judecătorul. Judecătorul îndreaptă situații, afaceri, oameni și destine atunci când ele nu vor sau nu se pot îndrepta prin propriile puteri sau prin mediere. Sau le strâmbă definitiv.


În filmul judecătorului, ca și în filmele mele, ciorba nu este o opțiune.

Georgia Mihalcea_edited.jpg

ARTICLE 22'S TRIP FROM FILM TO SCRIPT